Narva mnt sõidutee aluspinnase stabiliseerimine, kandevõime taastamine ja vajumise peatamine
Probleem
Tallinna kesklinnas Narva mnt sõidutee alla paigaldati kinnisel meetodil kõrgepingekaabel, mille tulemusel nõrgenes pinnase kandevõime ning sõiduteele tekkis lohu näol vajum. Töö tellijaks oli Eesti üks tunnustatuim kommunikatsioonide arendaja, kellel oli plaanis paigaldada antud alale sõiduteele uus asfaltkate ning soovis kindlustada, et vajumine enam tulevikus ei kordu. Vältimaks suuri ja pikaajalisi lahtikaeve töid aluspinnase kandevõime omaduste parandamiseks pöördus tellija URETEK Baltic meeskonna poole, leidmaks kiire ning kulu-efektiivne lahendus.
TÖÖPROTSESS URETEK TEHNOLOOGIAGA
URETEK Baltic meeskond tuvastas kohapeal, et sõidutee aluspinnase stabiliseerimiseks on vajalik tööd alustada 3m sügavuselt. Selleks injekteeriti geopolümeervaiku järk-järgult etappide kaupa 3 meetrist ülespoole. Kahekomponentne geopolümeer surus esmalt välja aluspinnases oleva liigvee, täitis vee poolt tekitatud tühimikud pinnases ning seejärel segunes pinnasega (tihendas pinnast), tõstes kordades selle kandevõime omadusi.
Viimases etapis teostati geopolümeeri injekteerimine sõidutee pinnalt 1 meetri sügavusele. Selle tulemusel kergitati sõidutee vajunud ala 1mm, mis tähendab seda, et aluspinnas oli saavutanud nõutud kandevõime omadused selle kergitamiseks. Asfalttee on oma olemuselt kerge rajatis, seega paigaldati vastusurve tekitamiseks vajunud sõidutee alale 3-tonnise kogukaaluga lisaraskused, olemaks kindel aluspinnase kandevõime omaduste taastamises.
Tulemus
URETEK Baltic meeskond taastas vajunud sõidutee alas aluspinnase kandevõime omadused ning peatas antud kohas võimaliku edasise sõidutee vajumise. Kogu töö teostamiseks kulus 1,5 tundi – samal ajal ei peatatud kõrval olevatel sõidutee radadel trammi- ega sõidukite liiklust.
Alternatiivsel meetodil oleks kulunud taolise töö teostamiseks 4-5 tööpäeva, mille jooksul oleks pidanud sulgema kogu liikluse kõrval oleval sõiduteel ning puuduks täielik kindlus, kas aluspinnas sai piisavalt tihendatud tulevikus uue vajumise vältimiseks.
Vähem oluline ei ole ka asjaolu, et alternatiivse meetodi puhul oleks pidanud lisaks kaevetöödele kaasama ka raskeveokid, kuid URETEK tehnoloogia neid ei vaja. Seega saame anda omalt poolt panuse CO² jalajälje vähendamisele, minimeerides negatiivset mõju nii inimestele kui ka keskkonnale meie ümber.