Mere pst. ja Ahtri tänava nurgal asuva trammitee pinnase stabiliseerimine ja konstruktsioonide tõstmine
Probleem
Tallinna kesklinnas, Mere puiestee ja Ahtri tänava ristmikul juhtunud veetrassi avarii tõttu seiskus 25. mail 2021.a. trammiliiklus Kopli suunal. Purunes 200-millimeetrise läbimõõduga veetoru. Avarii kohas vajus trammitee kõrval sisse ka asfalt. Kuna avarii uhtus minema kandvad konstruktsioonikihid ka trammitee alt, siis peatati trammiliiklus. Kannatada sai ka üks trammidest, mis sõitis rööbastelt maha. Tallinna Linnatranspordi aktsiaseltsi (TLT) pressiesindaja sõnul, oli veeavarii väga ulatuslik. Spetsialistide nägemuse järgi hinnati taastusstööde kestvuseks orienteeruvalt kaks nädalat ning sellel perioodil oleks trammiliiklus Kopli suunal täielikult peatatud. Kaaluti mitmeid erinevaid tehnoloogiaid, mida kasutades saaks taastada nii trammitee, kui ka tavapärane liiklus lühima perioodi jooksul. Parimaks ja kiireimaks lahenduseks osutus URETEK injekteerimismeetod, millega mitte ainult ei stabiliseeritud trammitee all olevat pinnast, vaid ka tõsteti vajunud trammitee algsele tasemele tagasi.
TÖÖPROTSESS URETEK TEHNOLOOGIAGA
Tegemist oli üsna haruldase ning ainulaadse juhtumiga, kus ajafaktor mängis eriti olulist rolli, kuna tegemist oli linna ühe tihedama liiklusega tänavaga ning mitme trammiliini seiskumisega. Esimese faasina täideti tühimik võimalikult suures määras liivaga. Antud toimingu käigus teostati täidet küljelt ja suruti liiva võimalikult palju õhus rippuva trammitee konstruktsiooni alla. Paraku jäi sellise täiteviisiga trammitee alune siiski suures mahus täiteta. Teises faasis teostas URETEK Baltic tühimike täite paisuva geopolümeeriga. Injekteerimisega alustati kolme meetri sügavuselt, et tagada võimalikult suuremahuline pinnase tugevdamine ning suruda liivtäidet vastu trammitee konstruktsiooni. Kolmanda faasina peale tühimike täitetööd alustas URETEK Baltic trammitee tõstet ning uuesti loodimist oma algsele positsioonile. Antud tööd teostati kasutades trammipargist spetsiaalselt tellitud trammiga, mida kasutati raskusena injekteeritaval alal. Sama trammiga tehti ka korduvalt ülesõitmisi, et kontrollida võimalikke järelvajumeid. Lõpliku tulemusena mõõdistati töö täpsuseks kuni 1 mm, arvestades algset kõrgust ning avariitööde järgset lõppkõrgust.
Tulemus
URETEK Baltic meeskond alustas töödega südaööl kell 00:00. Esimene tramm tegi Koplisse suunduval real proovisõidu kell 4:50. Teine tramm tegi Koplist tagasi suunduval real proovisõidu kell 7:05. Viimased kõrgushäälestused 2mm võrra trammitee algasendisse loodimiseks teostas URETEK kell 8:00 ning kõik trammiteega seonduvad tööd trammiliikluse avamiseks loeti lõppenuks kell 9:15, mil URETEK Baltic tehniline meeskond andis omaltpoolt loa trammiliikluse avamiseks.