Niitvälja raudteeülesõidu betoonplaatide taasloodimine ja pinnase kandevõime suurendamine
Probleem
Niitvälja (Harjumaa, Eesti) raudteeülesõidule oli ehituse käigus paigaldatud neli betoonplaati, mille aluspinnaseks on killustik. Raudteeülesõitude ja teede pidev kasutamine põhjustab aja jooksul nende seisundi halvenemise – neid mõjutavad negatiivselt dünaamilised koormused, mida põhjustavad raskeveokid, aga ka mitmesugused keskkonnategurid. Raudtee teemõõduvaguni poolt teostatud mõõdistus näitas ülesõidul vajumit ja risttõuget, mille parandamiseks oli vaja rööpaid koos ülesõidu kattega tõsta kuni 15mm. Ülesõidu ja raudtee turvalise liikluse tagamiseks tuli vajumine esimesel võimalusel peatada. Leonhard Weiss esindaja pöördus probleemiga URETEK Baltic meeskonna poole.
TÖÖPROTSESS URETEK TEHNOLOOGIAGA
Töö eesmärgiks oli raudteeülesõidu aluspinnase kandevõime taastamine ning betoonplaatide stabiliseerimine rongiliiklust häirimata. Selleks, et vältida betoonplaatide ja raudtee osalist ülesvõtmist ning uue aluspinnase tegemist, kasutati URETEK patendeeritud geopolümeervaike injekteerimise meetodil.
Tulemus
URETEK Baltic meeskond tihendas raudteeülesõidu aluspinnase ning stabiliseeris ülesõidul asuvad betoonplaadid. Kogu töö teostati edukalt 4 tunniga, sealjuures rongiliiklust häirimata. Betoonplaatide stabiilsust sai koheselt kontrollida nendest üle sõitnud rongide kaasabil. Peale tööde lõpetamist sõitis betoonplaatidest üle ka suuremahuline veos. Mõlemal juhul betoonplaadid enam ei liikunud.